Základní škola

Aktivní škola

 

Od dubna 2013 umožňujeme žákům rozvíjet své rozumové schopnosti formou testů rozvíjejících jednotlivé typy inteligence. Jedná se o škálu testů každým rokem se rozšiřujících na portálu: www.proskoly.cz. Žáci obdrželi vstupní data od třídních učitelek.

 

 

 

Daltonská výuka

Co je to daltonský plán

Daltonský učební plán je metodický způsob výuky, jehož hlavními principy jsou volnost, svoboda, spolupráce a samostatnost. Žák si může volně vybrat, který úkol splní dříve a který později .Základem je svoboda, která ho naučí samostatnosti a víře ve vlastní síly a díky tomu žáci samostatní, sebevědomí a připravení čelit i náročným životním výzvám. Daltonská metoda nenahrazuje klasickou výuku, ale vhodně ji doplňuje tak, aby nejlépe spojila výhody jak daltonských prvků, tak klasického vzdělání moderních pedagogických metod.

Aplikace daltonského plánu

Daltonský blok se zařazuje  zpravidla jednou týdně do vyučování.Žáci se procvičí probranou látku nebo získají nové znalosti, které si osvojí netradiční formou .Po dostatečném vysvětlení si žáci organizují celý blok sami, vybírají pořadí, tempo, pomůcky a spolužáky pro plnění úkolu.

Jak žáci vnímají daltonské prvky ve výuce

Jsme teprve na začátku a tento systém se může zdát zpočátku obtížný, protože žáci musí zvládnout své úkoly bez cizí pomoci. Postupně budou samostatnější a sebevědomější. I plaché a spíše pasivní žáky učí daltonská výuka schopnosti samostatně se rozhodovat. Důležitým činitelem jsou zájmové činnosti, kterým se děti mohou věnovat po práci a sebehodnocení. Po splnění povinných úkolů si děti vždy volí další činnost. Hodnotící stupnici představuje v této výuce daltonský metr, na kterém se žáci posunují při úspěšném zvládnutí úkolu, aby získali určenou odměnu..

Výhody daltonského plánu

Při tomto způsobu vyučování odpadá nekonečné sezení v lavicích. Děti se mohou volně pohybovat ale nesmí rušit ostatní spolužáky. Díky tomu se sníží neklid některých žáků při práci a postupně mizí i problémy s udržováním kázně. Díky rychlejšímu tempu a větší samostatnosti těch bystřejších vzniká navíc prostor pro individuální přístup učitele. Proto skýtá tato výuka velký prostor pro individuální práci s žáky všech úrovní.

Co našim žákům přinese Dalton do budoucna?

A co přinese Dalton dětem do budoucna? Žáci by se měli umět samostatně rozhodnout, vyhledat informace, diskutovat, řešit problémy, objektivně hodnotit vlastní výsledky a díky tomu budou sebevědomými osobnostmi.

 

Kontakt

ZŠ Holasice Palackého 24
Holasice
66461
+420 547 229 262 - ředitelna
+420 772 722 505 - sborovna
zsreditelka@zsholasice.cz